Çeşitlendirme stratejisi nedir?
Çeşitlendirme, önemli ölçüde farklı beceriler, teknolojiler ve bilgi gerektiren yeni ürünlere veya ürün hatlarına, yeni hizmetlere veya yeni pazarlara girmek veya bunları tanıtmak için bir kurumsal stratejidir. Hizmetlere veya yeni pazarlara girmek veya bunları tanıtmak için bir kurumsal stratejidir.
Strateji türleri nelerdir?
Stratejinin çeşitleri nelerdir? Askeri strateji, diplomasi stratejisi, siyaset stratejisi, iş yönetiminde strateji.
Örgütleme stratejisi nelerdir?
Organize etme stratejileri; Gruplama, kavramları veya fikirleri bir araya getirmeyi, onları daha küçük alt bölümlere ayırmayı ve önemli fikirleri belirlemeyi veya daha büyük bilgilerden ana fikirleri çıkarmayı içerebilir. Organize etme stratejisini uygulayanlar konuyu yeniden yapılandırır ve kendileri için anlamlı hale getirir.
Anlamlandırma stratejisi nelerdir?
Anlam oluşturma stratejileri: Bunlar, bilgi parçaları arasında ilişkiler kurarak anlamlı öğrenmeyi kolaylaştıran stratejilerdir. Öğrenme, yeni bilgileri önceden öğrenilmiş, mevcut bilgilerle bütünleştirerek ve bunlara anlam yükleyerek elde edilir. Bunu sürdüren bir öğrenci, bir çocuğun kitap okuduğunu hayal edebilir.
Çeşitlendirme ilkesi nedir?
Çeşitlendirme ilkesi riskten kaçınma ilkesine dayanır. Genel olarak kabul gören sonuç, bir yatırımcının tek bir hisse senedine yatırım yapmak yerine bir grup menkul kıymete yatırım yaparak daha yüksek getiri veya daha düşük risk veya her ikisini birden elde edebileceğidir.
Ürün çeşitlendirme ne demek?
Ürün çeşitlendirmesi, ürün yelpazesine yeni ürünlerin eklenmesidir. Ürün çeşitlendirmesi iki şekilde yapılabilir. Birincisi, “ürün karışımını derinleştirmek” olarak tanımlanır ve aynı marka altında ürün grubuna aynı türden yeni ürünler eklemek anlamına gelir.
Strateji kaça ayrılır?
Stratejik tipler üç farklı alanda ele alınmaktadır: farklılaşma stratejisi, maliyet liderliği stratejisi ve odaklanma stratejisi.
Strateji denince akla ne gelir?
Bugün stratejiden bahsettiğimizde, belirli bir hedefe ulaşmak için kullanılan tüm yöntemleri düşünürüz. Kısacası, strateji, gelecekte ulaşmak istediğiniz bir hedefe doğru bugünden çalışmak, verilen vizyon ve hedeflere nasıl ulaşılacağını planlamak anlamına gelir.
Stratejinin tanımı nedir?
Strateji kelimesinin sözlük anlamı Türk Dil Kurumu’na göre “önceden belirlenmiş bir amaca ulaşmak için izlenen yol veya bir milletin veya milletler topluluğunun barışta ve savaşta benimsediği politikayı en iyi biçimde desteklemek için siyasal, ekonomik, psikolojik ve askerî güçleri bir arada kullanma bilimi ve sanatı” olarak tanımlanmaktadır.
Örgüt stratejisi nedir?
Strateji, organizasyonun dış çevresi ile iç çevresi arasındaki ilişkiyi düzenleyen bir mekanizmadır. Strateji uzun vadelidir ve bu nedenle rutin kararlardan ve işlemlerden farklıdır. Strateji, alınacak kararlar için bir rehber görevi görür ve organizasyonun kaynaklarının uyumlu bir şekilde yönetilmesini sağlar.
Örgütleme türleri nelerdir?
ORGANİZASYON TİPLERİKlasik organizasyon.Proje tipi organizasyon.Matris organizasyon.Ağ organizasyon.Yığın organizasyon.Sanal organizasyon.
Yineleme stratejisi nedir?
Tekrar stratejileri Bu, insanların temel öğrenme sürecinde en sık kullandıkları tekniktir. Metnin önemli kısımlarının altını çizmek ve kelimeleri değiştirmeden notlar yazmak, tekrar stratejilerinin temel özellikleridir.
Uyarlama stratejisi nedir?
Uyarlama stratejisi, iç pazarlar için geliştirilen bir ürün veya markanın dış pazarlara uyarlanmasıdır.
Eklemleme stratejisi nedir?
Artikülasyon stratejileri, bilinen bilgi ile yeni bilgi arasında ilişki kurarak ve bir birlik yaratarak yeni bilginin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçişini destekler.
Sunuş yolu stratejisi nedir?
Sunum yoluyla öğretim stratejisinde; öğretmenin konu alanının kavramlarını, ilkelerini, fikirlerini ve süreçlerini organize edip sunması yoluyla anlamlı öğrenme elde edilir. Sunum yoluyla öğretimde; talimat adım adım verilir. Grafikler, diyagramlar ve resimler gibi görsel uyaranlar yoğun olarak kullanılır.
Öğretim stratejisi türleri nelerdir?
ÖĞRETİM STRATEJİLERİq Sunum yoluyla öğretim stratejisi.q Keşif yoluyla öğretim stratejisi.q Araştırma sınavı yoluyla öğretim stratejisi.q Öğrenmede ustalaşma ve etkili öğretim stratejisi.q İşbirlikçi öğretim stratejisi.q Tartışma stratejisi.
Farklılaştırma stratejisinin temel amacı nedir?
Farklılaşma stratejisi; Üniversitenin yükseköğretim sektöründe kendini nasıl konumlandırması gerektiği, oluşturmak istediği yetkinlikleri nasıl tanımladığı, algısı ve itibarının ne olması gerektiği gibi konuları netleştirerek, misyon, vizyon ve temel değerler ile stratejik planın hedef ve amaçları arasında bir köprü görevi görür.
Yoğunlaşma stratejisi nedir?
Konsantrasyon stratejisi, şirketin kârlarının farklı iş birimleri arasında yatırım fonları için rekabet etmek yerine şirkete yeniden yatırılmasını sağlar. Organizasyon birimleri daha az çaba harcar. Stratejik yön hakkında daha az belirsizlik vardır.
Tümleştirme stratejisi nedir?
Entegrasyon: Sorunu teşhis etme ve yerinde müdahale etme gibi sorun çözme ile bağlantılıdır. Bu stratejinin kullanımı açıklık, bilgi paylaşımı, alternatifler arama ve tarafların kabul edebileceği etkili bir çözüm bulmak için farklılıkları keşfetmeyi içerir (Rahim, 2002).