İçeriğe geç

Tüketici Hakları 11 Madde Nedir

Tüketici Kanunu Madde 11 İhlali Nedir?

Tüketicinin üretici veya ithalatçıya herhangi bir ödeme yapmamış olması nedeniyle sözleşmeden dönme hakkını kullanması, satıcıya ödediği parayı üretici veya ithalatçıdan geri alması veya fiyat indirimi hakkını kullanması mümkün değildir.

Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır?

Tüketiciye iade hangi şartlarda yapılır? Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.

Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?

Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.

Tüketici cayma hakkı kaç gün?

Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satın alma “mal” içinse, süre malın teslimi ile başlar; satın alma “hizmet” içinse, hizmet sözleşmesinin akdedilmesi ile başlar.

Tüketici haklarına şikayet ettikten sonra ne olur?

İl Tüketici Hakem Kuruluna yapılan talep diğer tarafa bildirilir ve 30 gün içinde yanıtını sunması için davet edilir. Sonuçlar raportörler tarafından bir dosyada özetlenir ve komitenin gündemine alınır.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğunun anlaşılması hâlinde tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmesi yeterlidir.

Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?

Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.

Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?

2024 yılı değeri 104’tür.

Tüketici hakem heyeti kararından sonra para nasıl alınır?

Banka ve sözleşme tarafı, bu ihbarı tebliğ tarihinden itibaren ödemekle yükümlüdür. Tüketici hakem heyetinin kararına rağmen ödeme yapılmaması halinde tüketici, diğer sözleşme tarafına karşı icra dairesinde alacağının tahsili için dava açabilir.

Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.

Müşterilerin hakları nelerdir?

Temel ve evrensel tüketici hakları nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı, Ekonomik çıkarların korunması hakkı, Bilgi edinme hakkı, Eğitim hakkı, Tazminat hakkı, Temsil edilme (duyulma) hakkı, Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Söz konusu uyuşmazlık ile ilgili olarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.

Çayma hakkımı nasıl kullanırım?

Tüketici, cayma hakkını satıcıya, tedarikçiye veya aracı hizmet sağlayıcıya karşı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla kullanmalıdır. Cayma hakkı yazılı olarak veya kalıcı bir veri taşıyıcısı vasıtasıyla, yani SMS, e-posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı gibi araç veya medya aracılığıyla kullanılabilir.

Ayıplı mal nasıl tespit edilir?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Tüketici hakem heyeti tüketici aleyhine karar verirse ne olur?

Satıcı veya tedarikçi hakem heyetinin sizin lehinize olan kararına uymazsa, icra makamına başvurabilirsiniz. Hakem heyetinin kararı sizin aleyhinize ise, 15 gün içinde tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz. İtirazı inceleyen tüketici mahkemesinin kararı kesindir.

Tüketici haklarının ihlali durumunda nereye başvurulur?

Hangi tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.

Garanti süresi içinde bozulması halinde yapılması gerekenler nelerdir?

Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Fiyat etiketi cezası ne kadar?

Peki; 2024 yılında fiyat etiketi, garanti belgesi, tanıtım ve kullanım kılavuzu veya satıştan kaçınma gibi ihlallerin tespiti halinde, ihlal başına 2.200 TL (İki Bin İki Yüz Türk Lirası) idari para cezası verilecek. Kamuoyuna duyurulur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort